مقالات

تفاوت فن های دمنده و مکنده!

همان‌ طور که در مقاله قبلی اشاره کوچکی داشتیم فن‌ های دمنده و مکنده از لحاظ عملکرد و مشخصات فنی به‌ صورت کلی با یکدیگر تفاوت دارند در ادامه قصد داریم تا به‌ صورت تخصصی‌ تر درمورد تفاوت‌ های این فن‌ ها با شما عزیزان گفتگو کنیم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

blank

همان‌ طور که در سطر بالا نیز اشاره کردیم این فن‌ ها از لحاظ عملکرد و سیستم فنی با یکدیگر تفاوت دارند.

از لحاظ عملکرد فعالان در عرصه صنعت به فن‌ های مکنده هواکش صنعتی می‌گویند و این فن‌ ها را با این هواکش‌ ها می‌شناسند، هواکش‌ های صنعتی به‌ صورت الکتریکی فعالیت می‌کنند و همان‌ طور که از نامشان پیدا است یک دستگاه الکتریکی به حساب می‌آیند .

این هواکش‌ ها از چند تیغه که در درون فن قرار دارد ساخته شده‌اند و وظیفه‌ی آن ها به جریان انداختن هوای تازه و جا به‌ جا کردن هوای تازه در محیط است، ولی فن‌ های دمنده عملکرد مکانیکی دارند و دستگاه مکانیکی محسوب می شوند در فن‌ های دمنده یک هواکش جاگذاری شده‌ است که وظیفه آن انتقال هوای پاک به تمام نقاط محیط است .

در نوع عملکرد بزرگ‌ ترین و اصلی‌ ترین نوع تفاوت فن‌ های دمنده و مکنده در الکتریکی و مکانیکی بودن آن‌ها است .

در واقع فن‌ های دمنده برای انجام فعالیت خنک کردن و تهویه هوای محیط به وسیله نقطه‌گذاری بر روی یک قسمت مشخص و به جریان انداختن هوا از سوراخ‌های ریزی که برای این کار تعبیه‌ شده است که مانع کم شدن حجم هوا می‌شوند و مورد استفاده قرار میگرند.

ولی در فن‌ های مکنده در چرخه تهویه هوا حجم هوا به‌ صورت چشمگیری و با سرعت بالا کم می‌شود .

اما همان‌ طور که گفتیم این فن‌ ها از لحاظ فنی نیز با یکدیگر تفاوت‌ های عمده دارند مثلاً در تولید و ساخت فن مکنده موتور و پره‌ ها به‌ گونه‌ای ساخته شده‌اند که کار مدیریت جریان الکتریسیته به فضای مد نظر را بر عهده دارند .

مکنده ها شامل هواکش‌های جریان محوری و یا هواکش‌های سانتریفیوژی هستند ولی در مقابل فن‌ های دمنده فن ورودی وخروجی و پوشش بیرونی را دارا می‌باشند .

همان‌ طور که در سطر های بالا نیز اشاره کردیم اصلی‌ ترین وظیفه فن‌ های دمنده تولید و حفظ میزان هوا در فضا و محیط مشخص است .

حالا اگر بخواهیم به روش ساده‌ تر و با زبانی راحت‌ تر این تفاوت را برای شما بیان کنیم باید بگوییم که هر دو در ظاهر شباهت‌ های زیادی دارند و قرار است یک نوع کار را انجام دهد اما تفاوت اصلی فن‌ های دمنده و مکنده در نوع گردش و به جریان انداختن هوا در محیط معین و مشخص مدنظر شماست .

در ادامه تفاوت‌ های فن‌ های دمنده و مکنده می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد مواردی همچون :

مثلاً فن‌ های مکنده باعث انتقال هوا در کناره‌ ها و اطراف محیط می‌شوند ولی فن‌ های دمنده همان‌ طور که گفتیم تنها برای یک نقطه مشخص جا به‌ جایی هوا و تهویه را انجام می‌دهند.

برای تولید گاز در جهت انتقال هوا و همچنین امر تهویه هوا فن مکنده از فشار کمتری در مقابل با فن دمنده استفاده می‌کند.

و موارد دیگری که در این مقاله به آن اشاره نکردیم.

شرکت صنعت هواکش آرتا با سال‌ها تجربه در زمینه تولید و فروش فن های صنعتی و سانتریفیوژی و خانگی آماده خدمت‌ رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

در صورتی‌ که تمایل به خرید فن دارید می‌توانید با رفتن به صفحه اول سایت و مراجعه به قسمت محصولات کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و به‌ راحتی خرید خود را انجام دهید، همچنین می‌توانید قبل از فرایند خرید با رفتن به قسمت تماس باما با کارشناسان و مشاورین حرفه‌ای و متخصص مجموعه تماس حاصل نمایید و ضمن انجام مشاوره رایگان بهترین انتخاب را در جهت خرید فن نسبت اندازه محیط و نوع فعالیت خود داشته باشید.

شما عزیزان می توانید با رفتن به صفحه اینستاگرام مجموعه ضمن دیدن از پست ها و مدل های مختلف فن ها در صورت داشتن سوال آن را با ما به اشتراک بگذارید و مطمئنن متخصصین ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درمورد تفاوت فن‌های دمنده و مکنده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *